Alla dina rabatter

Vem blir årets rundpingisspelare?

Nu går startskottet för Sveriges största studentpingisturnering. Under november och december månad kommer studenttidningen Metro Student Magazine i samarbete med Studentkortet och Sveriges studentkårer att kora vem som är bäst på rundpinigis i sex av Sveriges mest populära studentstäder.

Studenterna i Sverige har hittat sin nya favoritsport. Rundpingis har det senaste året blivit omåttligt populärt bland Sveriges studerande och intresset för turneringen Metro Pingis Challenge 2012 är stort. Den 16 november slås den första pingisbollen i Umeå och både anmälningarna och planeringen är i full fart.

–  Det kommer bli en grymt spännande turnering och eventet är ett helt nytt och kul koncept i Studentsverige, säger Christian Albinsson från Metro Student Magazine.

Turneringen kommer att besöka Umeå, Stockholm, Lund, Uppsala, Göteborg och avslutas i Växjö den 12 december. Varje ort kommer att utse en vinnare genom klassisk rundpingis och studenterna ligger redan i hårdträning.

–  Vi har fått hundratals anmälningar så det kommer garanterat bli en både prestigefylld och storslagen tävling, säger Sebastian Tham eventansvarig på Studentkortet.

Följande orter besöker Metro Pingis Challenge 2012:

Umeå 16/11 

Stockholm 21/11 

Lund  29/11

Uppsala  4/12

Göteborg 7/12

Växjö 12/12

Metro Pingis Challenge 2012 i samarbete med: Metro Studentmagazine, Hewlett Packard, Microsoft & Studentkortet

För mer information och bilder:
Christian Albinsson, Metro Student Magazine
Tel. 0704386946
[email protected]

Sebastian Tham, Eventchef Studentkortet
Tel. 0733143485
[email protected]

Studentkortet grundat 1995 av Sveriges Förenade Studentkårer är ett rabatt och förmånskort för studenter.Varje år når Studentkortet över en miljon studerande genom terminsutskick, samarbeten med Studentkårer och flertalet stora Studentevenemang.

www.studentkortet.se

Rusning efter Studentkortet

De kommande veckorna kommer tusentals studenter att få ett Studentkort laddat med rabatter hemlevererat i brevlådan och intresset är stort.

–  Utan studentrabatterna hade det blivit betydligt mer nudlar till middag, säger Sofia Elmroth som studerar ekonomi vid Mittuniversitetet Östersund.

Den som tar fullt studiemedel från CSN med både lån och bidrag har i dagsläget en inkomst på cirka 8920 kronor i månaden, pengar som ska räcka till mycket.

–  Främst är det hyra, mat, teknik, telefon, och resor som är de tyngsta utgifterna konstaterar Sofia.

Att få ett rabattkort med efterlängtade rabatter på resor, fika, datorer och böcker har därför skapat rusning hos kortleverantörerna. Daniel Dersén är vd på företaget Studentkortet som har levererat rabatter till studenter sedan 1995.

–  Det är många studenter som ringer in till oss och vill skaffa Studentkortet. Rabatterna gör det lite lättare för ekonomin att gå ihop och vi är naturligtvis glada över att intresset är så stort.

Vilka rabatter man är berättigad till skiljer sig en del beroende på vilken studietakt som studenterna håller. För den efterlängtade reserabatten med SJ, Skånetrafiken och SL måste du exempelvis studera minst 75 %.

–  Jag använder mig ofta av SJ:s reserabatt men de är hårda vid kontrollen av att du måste ha en SJ-logotype på korten, säger Sofia.

För mer information kontakta:
Annika Reimertz: 070-400 35 50/ [email protected]
PR-ansvarig Studentkortet

Studentkortet grundat 1995 av Sveriges Förenade Studentkårer är ett rabatt och förmånskort för studenter.Varje år når Studentkortet över en miljon studerande genom terminsutskick, samarbeten med Studentkårer och flertalet stora Studentevenemang.

www.studentkortet.se

Universum storsatsar på Studentkortet

Rekryterar ny vd och utökar bolaget med sju personer.

Universum storsatsar på marknadsföring mot studenter. Daniel Dersén anställs som ny vd för dotterbolaget Studentkortet och sex nya medarbetare är redan värvade till företaget.

Daniel Dersén har över tio års erfarenhet från ledande befattningar inom telekom och internetbolag. Han var bland annat vd för Spray som såldes till Telenor/Glocalnet. Därefter rekryterades han till Telenor där han var marknads- och försäljningschef på Glocalnet och även affärsområdesansvarig på Telenor.

– Det finns runt en miljon studenter i Sverige. Studentkortet har ett mycket starkt varumärke och en bra position i målgruppen. Med en ägare som Universum, som är marknadsledare inom employer branding och ledande i Sverige på att identifiera och utveckla talanger, skapas väldigt spännande möjligheter för framtiden, säger Daniel Dersén som efterträder Anna Röger som går på föräldraledighet.

För att ytterligare stärka verksamheten har två nya studentspecialister, en eventchef, en pr-och kåransvarig, en systemutvecklare och en projektledare nyligen anställts.

– Vi är mycket glada över att ha kunnat bygga ett starkt och kraftfullt team på Studentkortet. Det kommer stärka vår position som ledande inom marknadsföring mot studentmålgruppen, säger Daniel Dersén.

För mer information
Claes Peyron, Nordenchef Universum 0705-19 36 46
Daniel Dersén, vd Studentkortet: 0708-47 04 84

Om Studentkortet
Studentkortet grundat 1995 av Sveriges Förenade Studentkårer är ett rabatt och förmånskort för studenter.Varje år når Studentkortet över en miljon studerande genom terminsutskick, samarbeten med Studentkårer och flertalet stora studentevenemang.

Page 35 of 35« First...1020...3132333435