Alla dina rabatter

6 tips för att fixa vårträningen

Kom igång med vårens träning med Studentkortets bästa träningstips

Nu börjar träningssuget göra sig påmint. Men innan du ger dig av till gymmet, löpspåret eller hallen bör du kolla igenom dessa tips. Maxa din träning och klara av dina mål!

1. Ha en plan

Att ha en plan för din träning är en bra start. Annars blir inget av, någonsin. Ska du gå till gymmet på måndagar och torsdagar? Springa 30 minuter på morgonen 3 dagar i veckan? Lyfta mjölkpaket under minst ett tv-serieavsnitt varje dag? Oavsett din ambitionsnivå är en plan A och O.

2. Variera dig

Du behöver inte BARA träna löpning. Eller BARA Yoga. Prova att variera dig! Kanske hittar du på så sätt din favoritträningsform, eller vågar prova på något helt nytt?

3. Träna i snygga kläder

Det kan låta banalt, men att känna sig lite stilig när du tränar kan göra underverk för motivationen! Spana in Sportlala, där hittar du träningskläder som är nedsatta med upp till 80%, och du får dessutom 10% studentrabatt ovanpå det! Hur bra?

4. Kolla in dina skor

Skor är otroligt viktigt när du tränar. Se till att ha ett par fräscha skor som är byggda efter just dina fötters behov. Men det kostar, vi vet. Du kan ju kika in hos Sportamore, där får du 15% studentrabatt på bland annat löparskor. Och tänk på att olika skor är utformade utefter olika aktiviteter. Att löpa i gymskor är långt ifrån optimalt för knän och fötter.

5. Lyssna på peppande musik

Inga konstigheter, peppig träningsmusik är en redig motivationshöjare! Ladda en riktigt bra playlist och du kommer orka mycket längre. Och brister motivationen till att ens börja röra dig – börja lyssna på tränings listan redan innan träningen för att förpeppa.

6. Börja med halvtimmar

Rom byggdes inte på en dag. Samma gäller din kondition och styrka. Om du börjar med alldeles för högt uppsatta träningsmål finns risken att du tappar suget för att det blir för tungt. Skynda lagom!